Disse 5 ting skal du få styr på❗

Disse 5 ting skal du få styr på❗

Skrevet den: 7. november 2022

Hvis du altså vil sikre, at firmajulegaven når sikkert frem fra julemandens værksted til under din medarbejderes juletræ 🎄

Vi har arbejdet med firmajulegaver i hele 15 år 💪🏻

Alligevel ser vi mange af de samme problemstillinger hvert eneste år, når virksomhederne skal indkøbe julegaver til deres medarbejdere.

Det halter med styringen af logistik og distribution.

I bedste fald giver det “bare” lidt ekstra julestress.

Men i værste fald kan det ødelægge glæden ved julen for dem, der sidder med ansvaret, og måske ligefrem give en dårlig oplevelse overfor medarbejderne.

Heldigvis kan det gøres nemmere, ved at få styr på en række helt bestemte ting.

Baseret på vores erfaringer med, hvad der virker (og ikke virker 😉), vil vi hos Coredesign foreslå, at du fokuserer på følgende 5 elementer, når du skal indkøbe julegaver til dine medarbejdere:

1️⃣ Undersøg hvad dine medarbejdere har lyst til

I stedet for at tro, at du har fundet frem til den helt rigtige julegave, så stik fingeren i jorden hos dine medarbejdere.

2️⃣ Tjek at julegaveshoppen virker som aftalt

Det er populært med julegaveshops, hvor medarbejderne får forskellige valgmuligheder. Sørg for, at du afprøver om webshoppen virker som aftalt. Herunder om de aftalte valgmuligheder er til stede og at hele bestillingsprocessen i det hele taget fungerer. Test, test, test!

3️⃣ Vælg en leverandør, der har prøvet det før

Sørg for at vælge en leverandør, der har firmagaver som deres kerneforretning – og derfor har styr på alle processerne omkring indkøb, logistik og distribution. Tjek gerne leverandørens TrustPilot-score for at få en fornemmelse af om tingene fungerer i praksis.

4️⃣ Overhold skattereglerne

Husk at overholde skattereglerne for julegaver således, at hverken firma eller medarbejderne får ørerne i maskinen.

I 2022 må en julegave højest koste kr. 900 (læs SKAT’s vejledning for flere detaljer: https://lnkd.in/eksgJhuc).

5️⃣ Ha’ styr på reklamations- og byttepolitik på forhånd

Hvis der mod forventning går noget galt med firmajulegaven eller det viser sig, at gaven slet ikke var det, som medarbejderen havde håbet på, skal du sikre dig, at din leverandør tilbyder en reklamations- og byttepolitik, der også virker i praksis.

Vi håber at ovenstående guide har givet dig inspiration og idéer til, hvordan du kan nå i mål med indkøbet af årets firmajulegaver 🎁

Har du idéer til yderligere punkter eller vil du gerne stille spørgsmål til et eller flere de nævnte 5 punkter, så skriv meget gerne en kommentar.

God fornøjelse 😊

Disse 5 ting skal du få styr på❗
All search results