DanskEnglish
0

Seneste nyhed

Påskegaver til medarbejderne

🎶 Julen varer lige til påske… 🐣

Den linje kender vi vist alle sammen godt.

Den er fra “Nu er det jul igen”.

Og julen bringer jo som bekendt masser af hygge og gaver med sig.

Den tradition ser vi også hos mange af vores faste kunder, der bruger påsken som en kærkommen anledning til at forkæle sine medarbejdere.

De skal ha’ det godt, skal de. Det kan være, at der bliver gjort lidt ekstra ud af maden i kantinen, eller der ligger en lille gave til hver af medarbejderne, når de kommer ind på kontoret.

Det at bruge de små lejligheder til at anerkende sine medarbejdere, skal vi ikke tage fejl af.

Det betyder en masse for den enkelte medarbejder, at de føler sig set og anerkendt for deres betydning for firmaet.

Og især nu i disse tider hvor det kan være svært at finde gode medarbejdere, så er det bare om at passe ekstra godt på dem vi har ❤️


Se flere nyheder

2023 branding-tendenser

2023 branding-tendenser: Hvad kommer der til at ske❓

Nu er det altid svært at spå om fremtiden, men vi vover alligevel pelsen, og kommer med nogle bud på, hvad der kommer til at ske i.f.t. branding i den verden 🌍 vi bevæger os rundt i.

Lad os starte med det, der holder ved fra de sidste par år og tydeligvis også er “hot topic” i 2023.

Her tænker vi på social ansvarlighed, miljø og bæredygtighed ♻️.

Mange har allerede haft det på agendaen i flere år, men der er ingen tvivl om, at det er noget, der bliver en fast integreret del af virksomhedernes værdier, og dermed også deres branding.

Vi mærker det, når virksomheder og organisationer henvender sig med forespørgsler på reklameartikler, gaver og firmatøj.

Her er det meget tydeligt, at der også skal tænkes social ansvarlighed, miljø og bæredygtighed ind i valget af produkter – både i forhold til materialer, produktion og distribution.

STÆRKERE KOBLING TIL BRANDIDENTITET

Virksomhederne ønsker i stigende grad at skabe en klar kobling mellem brandidentiteten og de reklameartikler, gaver og firmatøj, der skal indkøbes.

Tiderne, hvor man bare købte en USB-nøgle, en batteribank eller et standardkrus med logo på, er ved at være forbi. Det er ganske vist nemt, men det er super kedeligt og generisk.

I hvert fald ser vi en klar tendens til, at virksomhederne ønsker at integrere brandidentiteten i valget af reklameartikler.

Vi tror derfor på, at 2023 bliver året, hvor virksomhederne for alvor overvejer, hvilke signaler og værdier, der skal sendes gennem brugen af merchandise og reklameartikler.

KVALITET OG GENBRUGSVÆRDI

Vi tror på, at der i 2023 kommer fokus på kvalitet frem for kvantitet, som en afledt effekt af den store fokus på bæredygtighed.

Så en klar trend er, at produkterne skal være holdbare og med høj genbrugsværdi – faktisk gerne noget, som modtagerne kan have glæde af i flere år.

Køb og smid væk-tankegangen er således på retur, og det gælder i høj grad også indenfor merchandise og reklamegaver.

Hvordan kan du gøre ISO til en aktiv del af virksomheden?

Hvad og hvorfor ISO-certificering? 🍀

Det har aldrig været mere vigtigt at have styr på tingene – orden i penalhuset, og driver du en virksomhed med denne DNA i forvejen, så er du ikke langt fra at få dokumentationer og certificeringer på dine evner. Derfor valgte vi for 3 år siden at certificere os inden for Miljø (14001) og for Kvalitet (9001).

Og vi vil gerne dele ud af vores erfaring og viden for at gøre dig lidt klogere hvis du måske vælger at gå den vej i din virksomhed.

Det skaber en tryghed og sikkerhed at vi ved, at der er styr på tingene, dokumenterne, systemerne og processerne – og ved at vi driver en professionel forretning, som løbende bliver kontrolleret.

Hvad konkret gør en ISO Certificering af forskel?

Certificering hjælper dig med at skille din virksomhed ud fra konkurrenterne. Ud over at demonstrere en høj grad af kompetence og dygtighed, viser en certificering også, at virksomheden er seriøs i forhold til sit virke, og at organisationen har investeret tid og penge i at bevise det.

Hvor ofte skal man kontrolleres?

Et ISO-certifikat gælder i 3 år, hvor vi årligt skal dokumentere, at vi løbende følger op på ledelsessystemet. Blandt andet skal vi holde interne audits for at sikre, at vi fortsat lever op til den høje kvalitet og vores vedtagne procedurer. Vi bruger eks. en del ressourcer ugentligt på indhentning af dokumentationer på vores produkter.

Hvad betyder det at være certificeret i KVALITET?

ISO 9001 er et kvalitetsledelsessystem, som er anerkendt i hele verden og er for mange synonym med kvalitet og effektiv styring samt en struktureret kundedialog. Ledelsessystemet går hånd i hånd med andre systemer, som du og din virksomhed måske allerede benytter.

Hvordan bliver man certificeret inden for MILJØ?

For at leve op til kravene i ISO 14001 standarden, skal virksomheden have et miljøledelsessystem, dette system skal rumme alle de processer i virksomheden som kan have en miljøpåvirkning. Derudover skal miljøledelsessystemet leve op til de stillede krav i standarden. Her har vi valgt at alt kører i vores CRM-system med gennemsigtighed for kunder og vores medarbejdere – og ja vores interne audit som løbende kommer og kontrollerer os.

Vi har faktisk lige haft besøg af vores revisor Carolina som kommer fra Sverige og herover udelukkende for at være ”politibetjenten” der skal sikre at vi overholder ALLE regler og aftaler.

Carolina har lige forladt os efter 2 intensive audit-dage, med gennemgang af ALT i forretningen – og forlod os UDEN en eneste anmærkning. Så vi er bare så stolte, og glade for at vi gør en forskel i vores kære branche.

Sig endelig til, hvis du har brug for mere klarhed og sparring – Pia Marie Schougaard vil rigtig gerne dele ud og hjælpe og svare på spørgsmål.

Hvordan bruger man årshjulet aktivt?

Bruger I et ÅRSHJUL i jeres virksomhed❓

Det fungerer fænomenalt, som værktøj – og kan hjælpe dig i den travle hverdag – du får et godt overblik ….

Men hvad er et Årshjul egentlig?
– jo ser du, det vil vi kort fortælle her:

Årshjulet er et støtteværktøj, der kan det hjælpe dig med hele 6 konkrete fordele:

1️⃣ Kalenderoverblik over faste aktiviteter ✅

2️⃣ Visualisering af årets events, så du kan være på forkant✅

3️⃣ Mulighed for at indsætte alt fra messer, højtider, onboarding, DHL løb… ✅

4️⃣ Et marketingsredskab til din fordel ✅

5️⃣ Gennemsigtighed og hurtigt overblik til andre afdelinger og kollegaer i jeres virksomhed ✅

6️⃣ Nemt at implementere og gense aktiviteter fra tidligere år ✅

Vi bruger selv Årshjulet, i dialog med vores kunder, til at skabe et fælles overskueligt kalenderoverblik over deres faste aktiviteter.

Årshjulet giver DIG altså mulighed for at afstemme med dine kunder, følge op og forbedre samarbejdet.

Ved at bruge årshjulet, tager du nemlig medansvar, i forhold til dine kunders marketingsindsatser.

Det hjælper dig med at være på forkant….

Hos os ser vi Årshjulet, som et kommunikations-værktøj, som den forlængede marketing-arm, vi bestræber os på at være.

Vi håber vores indsigt i, hvordan vi bruger Årshjulet kan være en inspiration til dig derude.

Kommenter endelig….. også hvis du har andre gode erfaringer med at bruge hjælpeværktøjer, årshjulet eller andre redskaber, som du har lyst til at dele 😄

Disse 5 ting skal du få styr på❗

Hvis du altså vil sikre, at firmajulegaven når sikkert frem fra julemandens værksted til under din medarbejderes juletræ 🎄

Vi har arbejdet med firmajulegaver i hele 15 år 💪🏻

Alligevel ser vi mange af de samme problemstillinger hvert eneste år, når virksomhederne skal indkøbe julegaver til deres medarbejdere.

Det halter med styringen af logistik og distribution.

I bedste fald giver det “bare” lidt ekstra julestress.

Men i værste fald kan det ødelægge glæden ved julen for dem, der sidder med ansvaret, og måske ligefrem give en dårlig oplevelse overfor medarbejderne.

Heldigvis kan det gøres nemmere, ved at få styr på en række helt bestemte ting.

Baseret på vores erfaringer med, hvad der virker (og ikke virker 😉), vil vi hos Coredesign foreslå, at du fokuserer på følgende 5 elementer, når du skal indkøbe julegaver til dine medarbejdere:

1️⃣ Undersøg hvad dine medarbejdere har lyst til

I stedet for at tro, at du har fundet frem til den helt rigtige julegave, så stik fingeren i jorden hos dine medarbejdere.

2️⃣ Tjek at julegaveshoppen virker som aftalt

Det er populært med julegaveshops, hvor medarbejderne får forskellige valgmuligheder. Sørg for, at du afprøver om webshoppen virker som aftalt. Herunder om de aftalte valgmuligheder er til stede og at hele bestillingsprocessen i det hele taget fungerer. Test, test, test!

3️⃣ Vælg en leverandør, der har prøvet det før

Sørg for at vælge en leverandør, der har firmagaver som deres kerneforretning – og derfor har styr på alle processerne omkring indkøb, logistik og distribution. Tjek gerne leverandørens TrustPilot-score for at få en fornemmelse af om tingene fungerer i praksis.

4️⃣ Overhold skattereglerne

Husk at overholde skattereglerne for julegaver således, at hverken firma eller medarbejderne får ørerne i maskinen.

I 2022 må en julegave højest koste kr. 900 (læs SKAT’s vejledning for flere detaljer: https://lnkd.in/eksgJhuc).

5️⃣ Ha’ styr på reklamations- og byttepolitik på forhånd

Hvis der mod forventning går noget galt med firmajulegaven eller det viser sig, at gaven slet ikke var det, som medarbejderen havde håbet på, skal du sikre dig, at din leverandør tilbyder en reklamations- og byttepolitik, der også virker i praksis.

Vi håber at ovenstående guide har givet dig inspiration og idéer til, hvordan du kan nå i mål med indkøbet af årets firmajulegaver 🎁

Har du idéer til yderligere punkter eller vil du gerne stille spørgsmål til et eller flere de nævnte 5 punkter, så skriv meget gerne en kommentar.

God fornøjelse 😊

Der er en ”lillesøster” på vej….👶

Til næste år når du besøger Coredesign – så er det i nye lokaler, vi flytter nemlig helt ned til kajen, stadig her på skønne Islands Brygge..

Pia Marie Schougaard, MBA har købt 3 erhvervsmål i Københavns havn, hvor tankerne bag projektkøbene er planlagt som kombineret showroom og kontor for Coredesign.. MEN det som bliver fremtidens NYE Coredesign, er at vi får tilknyttet (føder) vores lillesøster som vi døber MÆRKBAR – hun får til opgave at passe og pleje Bryggens beboere og Coredesign’s kunder, hvor du som gæst efter showrooms-besøg kan komme ind og drikke en kop dejlig kaffe – eller nyde et glas skøn vin☕

Formålet med MÆRKBAR er ikke bare at få Pia Marie ekstra beskæftiget og få mindre tid til Coredesign – nej tværtimod handler det om profilen som iværksætter og ildsjæl, som indebærer at man konstant ser muligheder og ønsker udvikling📈

Byggeprojektet og ideen med ”lillesøster” MÆRKBAR er tænkt ind i forretningsideen om, at vi ønsker fremtidens kunder skal have endnu mere glæde og opmærksomhed fra Coredesign.
Fremtidens kunder vil blive mødt med spændende mulige events og arrangementer – og er tænkt til de personer/kunder, som elsker at mødes fysisk til diverse events og netværksmøder, fyldt med indholdsrige, faglige og personlige indslag…..

På billederne ser du en “sneak peek” af vores byggeprojekter som har været længe undervejs, faktisk når vi flytter ind har det taget 3 år fra første spadestik – en god portion tålmodighed har blot fået os til at glæde os endnu mere til at åbne for det NYE Coredesign og lillesøster MÆRKBAR her til foråret…🏗️

Hvad med dig –
prioriterer du at tage til netværks-events løbende ? 😊

…det blev for meget – det måtte hun bare erkende….🥲

Læs her tanker fra Pia Marie Schougaard, MBA – tanker og beslutningen bagom ansættelsen af en Salgsdirektør – og hvad et godt netværk/leverandør-samarbejde kan føre til:

….jeg blev pludselig ringet op en af de første dage i ferien – et opkald fra min bedste spiller som oplyste mig, at hun var blevet syg, og måtte gå hjem straks – en sygdom som skulle vare 6-8 uger… (jeg ønskede hende naturligvis god bedring, og alt godt) – og tænkte “AV for den…hmmmmm nu er gode råd godt nok dyre Pia Marie…”

…kæmpe kundeprojekter var lige sat i søen – og da teamet stadig er ungt og nyt manglede der projekt- og kundeerfaring. Og her sad jeg så i Spanien ….OMG… 😱

Imens jeg sad der og filosoferede – og forsøgte at tænke ind i løsninger – så ville skæbnen den, at der kom en sms ind på min telefon …

– det var fra Dan…

“Hej Pia Marie, vil lige følge op, og høre om du har fået tænkt over det mulige samarbejde – mit forslag som jeg sendte til dig sidste måned? “

Dan, er en god “gammel” ( kun 45 år.. smiler ) leverandør-ven – hvor vi de sidste 5-6 år har arbejdet tæt sammen omkring store kunde-projekter ..

Tænker YES, det er mit kald, det kan ikke være mere heldigt 🙏🏽
– jeg ringer staks Dan op, og fortæller ham om mit problem og situationen – og inden jeg ser mig om, så har Dan nærmest allerede sat sig ind i bilen for at køre til Islands Brygge – køre ind til firmaet for at hjælpe mig og mine kære medarbejdere, og samle op på de store kundeprojekter…

❓hvad vil jeg så sige med det her opslag ?

👉 1:
At Dan og jeg nu har skrevet under på en kontraktaftale – jeg har nemlig ansat Dan som Salgsdirektør til Coredesign .. i erkendelse af, at det er blevet for meget for mig ledelsesmæssigt, og jeg har brug for hjælp – erfaring og ekspertise i kompetencerne: salgs- og kundeledelse😘👌— netværk og et godt samarbejde kan noget…

👉 2:
At man som virksomhedsejer/leder altid skal huske, at der skal være plads til sygdom – pludselig længere sygdomsperioder som her – og hvor det ikke må bære sårbart, og det hele pludselig vælter for medarbejdere og kunder😘👌 – man skal kunne tilpasse sig hele tiden ….

☀️☀️☀️☀️☀️

Så nu byder jeg hjertelig velkommen til Dan Holck-Hansen som kommer til os med mange års salgsledelses-erfaring – kommer ind i rollen som den “ekstra forlængede arm” til kunderne, til medarbejderne – og til hjælp og støtte til mig 🙏🏽😘

Vi glæder os rigtig meget til samarbejdet med Dan 🤓👌

Vi samler på glade kunder!

All search results